Tjekliste til flytning af butikslokale
Flytningen af din butik til et nyt butikslokale kan være en spændende, men også udfordrende proces. Der er mange ting at tage hensyn til for at sikre en glidende overgang. I denne blogpost vil vi guide dig gennem de vigtigste trin, du skal følge for at flytte din butik så gnidningsløst som muligt.
1: Find den rette nye placering for dit butikslokale
Det første skridt er naturligvis at du har fundet den rettet placering af din nye butik. Du kan finde alle butikker til leje på Lokaleportalen.dk, herunder butik til leje i hele Danmark, butik til leje i København og butik til leje i Århus. Du kan også finde butikker til salg på Lokaleportalen.dk, fx butik til salg i Danmark, butik til salg i København og butik til salg i Aarhus. Du kan læse mere om søgeprocessen her: Sådan lejer du en butik – de vigtigste trin 8 trin.
2: Informér dine nøgleinteressenter om flytningen
Det er vigtigt at du informerer alle dine interessenter om din flytning. Dette inkluderer dine kunder, leverandører og serviceudbydere. Opdater din virksomhedsadresse på din hjemmeside, sociale medier og andre kanaler. Sørg for at informere dine leverandører i god tid for at sikre en problemfri forsyning af nye varer og sikre at varerne ikke leveres til en forkert adresse.
3: Begynd forberedelsen tidligt
Start med at pakke ikke-essentielle genstande og materialer, som du ikke har brug for i den daglige drift. Mærk hver kasse tydeligt og angiv, hvor den skal placeres i den nye butik. Lav også en lagerliste for at holde styr på alt, hvad du har pakket.
4: Ansæt et professionelt flyttefirma til butikslokaler
Et erfarent flyttefirma er guld værd i forhold til din butiksflytning. Vælg et firma med ekspertise inden for erhvervsflytninger og sørg for at kommunikere dine specifikke behov klart. Sammen med flyttefirmaet kan du planlægge og koordinere hele flytteprocessen. Tjek flyttefirmaet på Trustpilot og bed om kundereferencer fra flyttefirmaet, før du indgår samarbejdet.
5: Håndtering af skrøbelige og værdifulde genstande
Når du pakker dine skrøbelige og værdifulde genstande, skal du være ekstra forsigtig. Brug passende emballage og overvej at hyre professionelle pakningstjenester for at sikre, at disse genstande er tilstrækkeligt beskyttet under transporten. Du kan også overveje ekstra forsikringsdækning for at være på den sikre side.
6: Planlæg butikslayoutet
Lav en grundig plan for, hvordan du ønsker at indrette din nye butik. Det kan være svært at finde ud af, hvordan man skal indrette en ny butik. Derfor har vi valgt at lave en indretningsguide specielt til butikker, hvor du kan læse mere om hvad du skal være opmærksom på og hvordan du kan gå til værks.
Når du ved hvordan du vil indrette din nye butik, skal du sætte mærkater på de forskellige flyttekasser så de beskrives det sted i butikken hvor de pågældende flyttekasser, møbler og inventar skal placeres. Dette vil igen gøre udpakningen og opstillingen hurtigere og mere effektiv.
Du kan få mere inspiration til indretningen fra denne guide som vi har udviklet: Guide til butiksindretning - Skab den perfekte atmosfære.
7: Få styr på infrastrukturen og forsyning til dit butikslokale
Koordiner med dit IT-team for at sikre at teknisk udstyr, herunder kassesystemer og diverse data er på plads ved flytningen. Sørg også for, at alle forsyningskilder som elektricitet, vand og internet er klar til brug i den nye butik inden flytningen. På den måde vil du kunne gøre din nye butik klar hurtigst muligt – og dermed får færrest mulige dage uden omsætning.
8: Nedtælling til flyttedagen for dit butikslokale
Når flyttedagen nærmer sig, skal du fokusere på at afslutte de sidste forberedelser i den gamle butik. Gennemgå lageret, gør rent og afvikl eventuelle økonomiske forpligtelser. Dobbelttjek også alle detaljer og koordiner flyttedagens logistik med dit flyttefirma og dit team.
9: Strukturering af flyttedagen for dit butikslokale
På selve flyttedagen er det vigtigt at du vejleder dit flyttehold meget klart. Giv vejledning og retning efter behov, og sørg for, at alle er klar over deres roller og ansvar. Vær forberedt på eventuelle udfordringer og vær fleksibel i tilfælde af ændringer i planen.
10: Udpakning og opstilling i dit nye butikslokale
I det øjeblik du ankommer til det nye butikslokale, skal du begynde udpakningen. Prioritér vigtige områder som kasseapparater, kundeserviceborde og opbevaringsområder for at få din butik hurtigt op at køre igen.
11: Del din succes
Efter en vellykket flytning er det vigtigt at dele nyheden med dine kunder. Opdater dine online platforme med billeder af den nye butik og inviter kunderne til at besøge. Overvej at afholde en genåbningsbegivenhed eller tilbyde særlige kampagner for at fejre det nye kapitel.
- → 1: Find den rette nye placering for dit butikslokale
- → 2: Informér dine nøgleinteressenter om flytningen
- → 3: Begynd forberedelsen tidligt
- → 4: Ansæt et professionelt flyttefirma til butikslokaler
- → 5: Håndtering af skrøbelige og værdifulde genstande
- → 6: Planlæg butikslayoutet
- → 7: Få styr på infrastrukturen og forsyning til dit butikslokale
- → 8: Nedtælling til flyttedagen for dit butikslokale
- → 9: Strukturering af flyttedagen for dit butikslokale
- → 10: Udpakning og opstilling i dit nye butikslokale
- → 11: Del din succes
- Helsingør erhvervsliv: Et portræt af en moderne by 14. november 2024
- Guide til jobsøgning 14. november 2024
- Frederikshavn: Erhvervslivets motor i Nordjylland 6. november 2024
- Middelfart: Erhvervslivets kraftcenter i Syddanmark 6. november 2024
- Vejens erhvervsliv: Et overblik over muligheder og fordele 6. november 2024
- Aabenraa: Et erhvervsmæssigt kraftcenter i Sønderjylland 6. november 2024